Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

FPS Creator

Σκέφτομαι εδώ και καιρό να γράψω ένα άρθρο για το πώς μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας παιχνίδια. Το αποφεύγω γιατί θέλει πολύ δουλεία, αλλά απο την άλλη έστω και ένα άτομο να παρασύρω και να μπεί σε αυτον τον κόσμο, για μένα θα είναι επιτυχία.

Άρχισα να παίζω παιχνίδια με το atari 2600.Όπως καταλαβαίνεται πρόλαβα την ιστορία απο την αρχή της. Και ενώ όλοι παίζαμε, κάποιοι απο εμάς σκέφτηκαν για το πώς θα μπορούσαν να φτιάξουν κάτι δικό τους. Πρίν τα 3d παιχνίδια οι απλοί χρήστες είχαν όλα τα εργαλεία για να το κάνουν. Ένας compiler μίας γλώσσας (άν και συνήθως ήταν basic), ήταν αρκετός για να φτιάξουμε ένα text adventure ή ακόμα και δισδιάστατα παιχνίδια. Έτσι και αλλίως και τα παιχνίδια εμπορίου ήταν φτιαγμένα απο ένα,δύο άτομα.

Η διαφορά μεταξύ τών απλών χρηστών και τών εταιριών άρχισε να μεγαλώνει καθώς μεγάλωνε και η ζήτηση για τα παιχνίδια. Καθώς όλο και περισσότερα άτομα, σε επαγγελματικό επίπεδο, δούλευαν για ένα παιχνίδι, αφήνοντας τον απλό χρήστη μόνο να προσπαθεί να φτάσει την τεχνολογία. Η διαφορά αυξήθηκε περνώντας στις τρεις διαστάσεις. Πλέον τα ερασιτεχνικά παιχνίδια άρχισαν να μειώνονται και έτσι και οι ιδέες χάθηκαν.

Το να προσπαθείς σήμερα να φτιάξεις ένα παιχνίδι μοιάζει με αστείο. Όταν η Electronic Arts απασχολεί κατα μέσο όρο 100-150 ανθρώπους για ένα παιχνίδι, ένα άτομο και χωρίς τις εξειδικευμένες γνώσεις δέν φαίνεται να καταφέρνει πολλά. Σε αυτό έρχονται να μας βοηθήσουν διάφορες εταιρίες που αναπτύσσουν εργαλεία τα οποία κάνουν λίγο πιο εύκολη την δουλεία ένος ερασιτέχνη. Και πάλι όμως θα χρειαστούμε πολύ διάβασμα,αρκετό χρόνο και τα κατάλληλα εργαλεία για να το πετύχουμε.

Ας δούμε λίγο τι πρέπει να ξέρουμε για να φτιάξουμε ένα παιχνίδι.
Προγραμματισμό
3D modeling
Animation
Βασικές γνώσεις προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας.
Βασικές γνώσεις προγραμμάτων επεξεργασιάς ήχου.
Βασικές γνώσεις προγραμμάτων επεξεργασίας βίντεο.
Καθόλου ζωή.

Όπώς καταλαβαίνεται τα πράγματα είναι αρκέτα δύσκολα. Αλλά τα εργαλεία που θα δούμε σε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσουν αρκετά στο να φτάσετε στο στόχο σας πίο εύκολα.

Οι επιλογές που έχουμε για αρχή είναι πολλές. Έχω ασχοληθεί κατά καιρούς με τις εξής μηχανές
Dark basic
Blitz 3d
Fps creator
Reality factory
3d game studio
Game maker
Unity 3d
Dx studio
Adventure studio
3d state
Original 3d


Oπότε μπορώ να σας προτείνω κάποιες λύσεις που θα σας διευκολύνουν στο να κάνετε το πάθος σας πραγματικότητα. Πρίν συνεχίσουμε να σας πώ οτι στο www.devmaster.net θα βρείτε αρκετές μηχανές παιχνιδιών ή άλλα προγράμματα για να αρχίσετε.

Πρίν αρχίσουμε θα βάλουμε στο μυαλό μας μια σοφή φράση. “Ο ελέφαντας τρώγεται ένα κομμάτι την φορά ”. Δυστυχώς δέν μπορούμε να φτιάξουμε το επόμενο doom3 ή το οblivion μέσα σε μια μέρα. Άρα να θυμάστε πάντα να απολαμβάνετε τα μικρά πράγματα για να μην τα παρατήσετε.

Θα αρχίσουμε με το πιο εύκολο πρόγραμμα απο όλα αυτά. Έτσι για να φτίαξουμε ένα γρήγορο και καλό αποτέλεσμα που με άλλες μηχανές θα θέλαμε μήνες.Θα δουλέψουμε με το Fps creator και θα φτιάξουμε ένα μικρό level με απλά πράγματα.

Πρίν αρχίσουμε οτιδήποτε πρέπει να μάθουμε κάθε φορά να κάνουμε ένα προσχέδιο σε αυτό που θέλουμε να πετύχουμε. Το ξέρω ότι θα φαίνεται περιττό αυτό το βήμα κάθε φορά αλλά θα γλυτώσουμε πολύ χρόνο αργότερα.

Οκ ας πούμε ότι η ιστορία εξελίσεται στον β' παγκόσμιο και στόχος μας είναι να σώσουμε έναν φυλακισμένο συνεργάτη μας απο τους ναζί (τρέχα γύρευε τώρα :P).Το προσχέδιο είναι αυτό.

Οι κόκκινες τελείες είναι οι εχθροί μας.Οι δύο πρώτοι θα μιλάνε οπότε θα έχουν την πλάτη γυρισμένη. Στην συνέχεια αντιμετωπίζουμε άλλους τρείς ώσπου να βρούμε σε κάποιο κελί τόν συνάδερφο μας (πράσινη τελεία).

Ας πάμε να φτιάξουμε το level μας.Πρώτα διαλέγουμε ενα segment. Οπώς θα έχετε δεί το Fps creator έχει έτοιμα μοντέλα και δέν χρειάζεται ακόμα να δημιουργήσουμε τπτ. Μετά πάμε στο markers και βάζουμε το player start όπως στο προσχέδιο. Δείτε λίγο εδώ τι αλλάζουμε στις ιδιότητες του παίχτη μας.

Στις ιδιότητες του player start πάμε με το να επιλέξουμε το player start και μετά δεξί κλίκ πάνω του. Και γενικά έτσι πάμε στις ιδιότητες του κάθε αντικειμένου.

Ας πάμε λίγο στα entities και ας βάλουμε έναν εχθρό. Για να δούμε λίγο της ιδιότητες του.Επειδή θέλουμε ένα stealth kill ας τους βάλουμε 10 live.

Ωραία. Στην συνέχεια θα μιλήσουμε λιγάκι για τα scripts .Τα scripts είναι οδηγίες για τον εχθρό- ή για μια κατάσταση - για το πώς θα κινηθεί.Ας πούμε οτι ο εχθρός θέλει να ψάχνει για τον παίχτη,μόλις τον δεί να πυροβολεί 3 φορές και μετά να ψάχνει για ένα ασφαλές μέρος να σωθεί. Αυτό είναι ένα script σε απλά λόγια. Το Fps creator έρχετε με έτοιμα scripts τα οποία και θα βάζουμε ανάλογα με το σενάριο του παιχνιδιού. Πρέπει να πειραματιστείτε αρκέτα με τα scripts ώστε να πετύχετε κάθε φορά την σωστή συμπεριφορά.

Εδώ είναι το level έτοιμο όπως φαίνεται στον editor.

Αυτό ήταν ένα απλό παράδειγμα ώστε να γνωρίσουμε κάποια λίγα πράγματα για το πρόγραμμα. Από εκεί και πέρα όπως είδατε είναι πολύ εύκολο στο να πειραματιστείτε και να μάθετε το πρόγραμμα όσο το δυνατόν καλύτερα. Φυσικά όλη αυτή η ευκολία έχει και τα άσχημα της.Αλλά σαν πρώτη προσπάθεια πιστεύω οτι θα το βρείτε ενδιαφέρον. Θα συνεχίσουμε πάνω σε αυτό.



 

Copyright © panosdk Design by BTDesigner | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger