Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Pick of the week - LibraryThing.com



Εάν σας αρέσει να διαβάζετε πολλά βιβλία ή αν ψάχνετε για προτάσεις βασισμένες πάνω στα γούστα σας, τότε πρέπει να γραφτείτε στο LibraryThing.com.Φανταστείτε αυτή την σελίδα, σαν το Facebook για τους βιβλιόφιλους. Είναι δηλαδή μια μεγάλη κοινότητα ανθρώπων όπου μοιράζονται τις εμπειρίες τους και τις προτάσεις τους για τα βιβλία που αγαπούν.

Μόλις φτιάξουμε τον λογαριασμό, θα πρέπει να προσθέσουμε κάποια από τα αγαπημένα μας βιβλία, ώστε να ολοκληρωθεί το προφίλ μας.Με βάση λοιπόν αυτά τα βιβλία, θα μπορεί το σύστημα να μας προτείνει βιβλία που άρεσαν σε άλλους χρήστες που έχουν διαβάσει τα δικά μας βιβλία.Μπορούμε να δούμε τους χρήστες που έχουν τα ίδια γούστα με μάς, να διαβάσουμε κριτικές τους ή και να επικοινωνήσουμε μαζί τους.Όσα περισσότερα βιβλία προσθέσουμε, τόσο ευκολότερο είναι για το σύστημα να μας προτείνει βιβλία που μας ενδιαφέρουν.

Τα βιβλία που έχω προσθέσει μέχρι τώρα.

Περισσότερα θα δείτε με το που φτιάξετε το account σας.Αξίζει τον κόπο να εξερευνήσετε την σελίδα και να δείτε όλα αυτά που σας προσφέρει.Η υπηρεσία είναι δωρεάν, όπως και οτιδήποτε προτείνω γενικά εδώ.Υπάρχει και μια επιλογή για λογαριασμό επί πληρωμής, αλλά να σας πώ την αλήθεια δέν ενδιαφέρθηκα να μάθω τι προσφέρει γιατί το μόνο που θέλω είναι να διαβάζω κριτικές, αλλά και νέες προτάσεις για βιβλία.



Περισσότερα ...

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Dark Basic Pro.Φτιάχνουμε ένα κλώνο του Pong.

H DarkBasic είναι ένα ακόμα εργαλείο απο τήν The Game Creators, που μας έδωσε το Fps Creator. Είναι αρκετά παλιά σαν γλώσσα προγραμματισμού παιχνιδιών και ήταν η πρώτη που δοκίμασα πριν πολλά χρόνια..

Η DarkBasic είναι λοιπόν μια γλώσσα προγραμματισμού στύλ Basic, όπου βγάζει από τον προγραμματιστή όλη την πολυπλοκότητα του DirectX, και τον αφήνει να προγραμματίσει μόνο το παιχνίδι του.Μας γυρνάει στις εποχές, που εγώ δυστυχώς δεν έζησα, τις εποχές που ένας απλός χρήστης με την Basic μπορούσε να γράψει τα δικά του παιχνίδια και να τα μοιράζει η να τα πουλάει.Τότε που η βιομηχανία των παιχνιδιών ήταν ακόμα στην αρχή της και τα παιχνίδια γίνονταν από ένα άτομο.

Παρόλο που μας γυρνάει σε παλιές εποχές, δεν κάνει και το ίδιο στο θέμα των γραφικών.Όπως θα δείτε και μόνοι σας, τα γραφικά των παιχνιδιών που θα φτιάξετε θα είναι πολύ κοντά στα σημερινά τρισδιάστατα παιχνίδια.

Ενώ υπάρχουν κάποια εργαλεία για να δημιουργούμε παιχνίδια χωρίς προγραμματισμό, η αλήθεια είναι ότι η επιλογές μας είναι περιορισμένες.Για πραγματικό έλεγχο στην δημιουργία παιχνιδιών χρειάζεται και κάποια μορφή γλώσσας, έτσι ώστε να μπορείτε να αποτυπώσετε ότι έχετε στην φαντασία σας στο παιχνίδι.

Το κακό με τους αρχάριους όπως γίνονταν και με μένα είναι οτι θέλουν να φτιάξουν σε μια μέρα το επόμενο Half Life ή όποιο άλλο παιχνίδι αρέσει στον καθένα.Δυστυχώς θέλει αρκετή υπομονή και κουράγιο μέχρι να μάθετε όσα πιο πολλά μπορείτε για το περιβάλλον ανάπτυξης που θα χρησιμοποιήσετε. Και να έχετε στο νού σας ότι τα πρώτα 10 παιχνίδια θα είναι απαίσια.Αλλά αυτα τα πρώτα 10 παιχνίδια θα σας δώσουν τις γνώσεις που χρειάζεται για να παρουσιάσετε μια μέρα ένα καλό παιχνίδι.

Θα φτιάξουμε λοιπόν σήμερα ένα κλώνο του Pong.Είναι ίσως το πιο απλό παιχνίδι που παράλληλα μπορεί να μας δώσει τις πρώτες γνώσεις για την δημιουργία παιχνιδιών.Βέβαια ο οδηγός δεν θα σας μάθει να προγραμματίζετε,οπότε είναι καλύτερο να ξέρετε κάποια βασικά πράγματα για την DarkBasic.
Αν έχετε προγραμματίσει σε άλλες γλώσσες , τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τον οδηγό.

Ας αρχίσουμε με το να δηλώσουμε κάποιες μεταβλητές που χρειαζόμαστε για το παιχνίδι μας.


global PlayerOnePoints as integer = 0
global PlayerTwoPoints as integer = 0


global BallX as integer = 0
global BallY as integer = 0


global BallSpeedX as integer = 0
global BallSpeedY as integer = 0


global PadX1 as integer = 0
global PadY1 as integer = 0


global PadX2 as integer = 0
global PadY2 as integer = 0

Εδώ λοιπόν δηλώνουμε τους πόντους των παιχτών,την θέση x και y της μπάλας,την κατεύθυνση που έχει η μπάλα και την θέση  x και y τής κάθε μπάρας των 2 παιχτών.


PlayerOnePoints = 0
PlayerTwoPoints = 0
BallX = screen width() /2
BallY = screen height() /2
BallSpeedX = 3 
BallSpeedY = 1 
PadX1 = 5
PadY1 = (screen height() / 2)-37
PadX2 = screen width () - 15
PadY2 = (screen height() / 2)- 37

Στην συνέχεια θα δώσουμε αρχικές τιμές


PlayerOnePoints = 0
PlayerTwoPoints = 0
BallX = screen width() /2
BallY = screen height() /2
BallSpeedX = 3 
BallSpeedY = 1 
PadX1 = 5
PadY1 = (screen height() / 2)-37
PadX2 = screen width () - 15
PadY2 = (screen height() / 2)- 37


Οι πόντοι είναι φυσικά μηδέν στην αρχή του παιχνιδιού.Η μπάλα αρχίζει απο την μέση της οθόνης.Δηλαδή πλάτος οθόνης δια δύο και μήκος οθόνης δια δύο.(Αυτό γίνετε για να είμαστε σίγουροι οτι το παιχνίδι θα δείχνει το ίδιο σε κάθε ανάλυση.) Η κατεύθυνση της μπάλας είναι  3 pixels για τον άξονα x και ένα για τον άξονα  y.Η μπάρα του πρώτου παίχτη τοποθετείτε στο 5 pixel και στο ανάλυση οθόνης δια δύο μείων 37 pixels.(Αν η ανάλυση είναι 800x600 τότε το y της μπάρας1 είναι
(600/2)-37 = 263.Στην συνέχεια τοποθετούμε και την άλλη μπάρα με το ίδιο σκεπτικό ακριβώς απέναντι.


Πρίν συνεχίσουμε να πούμε δύο λόγια αν δυσκολεύεστε με τις διαστάσεις.Η οθόνη του υπολογιστή χωρίζετε σε δύο άξονες.Ο οριζόντιος άξονας λέγετε x και ο κάθετος λέγετε y.Το σημείο μηδέν και για τους δύο άξονες, είναι στην πάνω αριστερή γωνία της οθόνης και από εκεί και πέρα οι τιμές μεγαλώνουν θετικά.


Θέλοντας να βρούμε λοιπόν το σημείο 300,200 θα πρέπει να απομακρυνθούμε 300 pixes απο τον άξονα x και 200 από τον άξονα y.

Πώς λειτουργεί ένα παιχνίδι.Ένα παιχνίδι είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι κώδικα το οποίο εκτελείτε συνεχώς, μέχρι να το διακόψουμε για κάποιο λόγο.Αυτή η loop είναι και ο πυρήνας του παιχνιδιού, που είναι υπεύθυνη να ανανεώνει τις θέσεις των γραφικών μας σε μεγάλη συχνότητα, έτσι ώστε να παίρνουμε την ψευδαίσθηση της κίνησης.

Ένα παιχνίδι για να θεωρείτε οτι "τρέχει" ομαλά θα πρέπει να ανανεώνει την οθόνη 30-60 φορές το δευτερόλεπτο.Οτιδήποτε πιο κάτω, κάνει το παιχνίδι αργό.Θα έχετε σίγουρα εμπειρία απο ένα παιχνίδι με πολλές απαιτήσεις που όπως λέμε "σέρνεται" στον υπολογιστή μας.Αυτό γίνετε γιατί η κάρτα μας από το πολύ φόρτο δέν προλαβαίνει να ανανεώσει την οθόνη με τις καινούργιες συντεταγμένες τών στοιχείων του παιχνιδιού.

Απο την άλλη αν φτιάξετε ένα παιχνίδι που θα έτρεχε ομαλά σε μια κάρτα 16mb, με την σημερινή κάρτα τών 512 και 1024mb, το παιχνίδι θα έκανε περισσότερες ανανεώσεις και έτσι η ταχύτητα του θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, όπου και πάλι δεν θα μπορούσαμε να το παίξουμε.

Γιαυτό λοιπόν η DarkBasic έχει φροντίσει να μας αφήσει να κάνουμε εμείς τις ανανεώσεις όποτε τις θέλουμε, με αποτέλεσμα να φτιάχνουμε παιχνίδια με ομαλή ανανέωση.


sync on : sync rate 60 : hide mouse


Εδώ λοιπόν λέμε στον compiler οτι θα χειριστούμε εμείς τις ανανεώσεις,θέλουμε 60 ανανεώσεις το δευτερόλεπτο και κρύψε και τον δείκτη του ποντικιού μιας και σε απασχολούμε.

Ας αρχίσουμε με τον τίτλο του παιχνιδιού.Θα δείχνει με μεγάλα γράμματα τον τίτλο και με μικρότερα θα μας ζητάει να πατήσουμε ένα κουμπί για να αρχίσουμε να παίζουμε.


cls
set text font "Fixedsys"
set text size 100
center text screen width() / 2 , (screen height() / 2) , " PONGclone "
set text size 30 
center text screen width() / 2 , (screen height() / 2)+50 , "Press any key to play"
wait key()


Εδώ καθαρίζουμε την οθόνη,ορίζουμε την γραμματοσειρά που θα γράψουμε σε Fixedsys, μοιάζει λίγο με τις παλιές χοντροκομμένες γραμματοσειρές τών παιχνιδιών.Ορίζουμε το μέγεθος της γραμματοσειράς σε 100 και γράφουμε το τίτλο του παιχνιδιού στο κέντρο της οθόνης..

Τοποθετούμε το "Press any key to play" 50 pixels κάτω από τον τίτλο και με την  wait key περιμένουμε τον χρήστη να πατήσει κάποιο κουμπί για να αρχίσει να παίζει.

Πάμε τώρα στην καρδία του παιχνιδιού όπως είπαμε που είναι η loop.H loop έχει την μορφή do...loop.


do
cls


draw()
update_ball()
padmove()
display_score()
collision_with_walls()
collision_with_pads()
collision_with_sides()
who_won()


sync
loop
end

Τα ονόματα που βλέπετε που τελειώνουν με παρενθέσεις είναι functions.Δεν θυμάμαι πώς μεταφράζονται στα ελληνικά, αλλά καλύτερα είναι αν ασχολείστε με προγραμματισμό να μείνετε στην αγγλική ορολογία μιας και τα ελληνικά δεν είναι και η καλύτερη γλώσσα για να περιγράφεις θέματα υπολογιστών.Η functions λοιπόν είναι κομμάτι κώδικα που κάνει κάτι ιδιαίτερο.Την τοποθετούμε κάπου στο τέλος του προγράμματος και την καλούμε όποτε θέλουμε να κάνει την λειτουργία που την έχουμε προγραμματίσει να κάνει.Είναι καλή πρακτική μιας και έτσι ο κώδικας μπορεί να διαβαστεί και να βγάλει κάποιο νόημα πιο εύκολα.

Εδώ λοιπόν θέλουμε μια function για να "ζωγραφίζει" με κάθε ανανέωση τις μπάρες και την μπάλα στην οθόνη ώστε να έχουμε κίνηση.Μια για την ανανέωση των συντεταγμένων,ανάλογα με την φορά που έχει η μπάλα.Οι κίνηση τίς κάθε μπάρας.Πχ όταν πατάω το shift θα πηγαίνει πρός τα πάνω.Οι διάφορες επαφές που κάνει η μπάλα.Τι θα κάνει η μπάλα όταν έρθει σε επαφή με την μπάρα του παίχτη;Τι θα κάνει εάν ο παίχτης την χάσει και περάσει εκτός οθόνης;Τι θα κάνει εαν χτυπήσει πάνω η κάτω.Θυμάστε το pongq; Πώς συμπεριφέρεται σε αυτά τα σενάρια;

Το σημαντικότερο για κάποιον που αρχίζει τον προγραμματισμό παιχνιδιών δεν είναι ο κώδικας αλλά το πώς εκφράζει αυτά τα σενάρια με απλές προτάσεις και λογική.Η μετατροπή των προτάσεων σε κώδικα θα δείτε οτι είναι πιό δύσκολη υπόθεση απο τον ίδιο τον κώδικα.

Πάμε λοιπόν να φτιάξουμε αυτές τις functions μια μια...


function draw()
   circle BallX,BallY,8
   box PadX1,PadY1,PadX1 + 10,PadY1 + 75
   box PadX2,PadY2,PadX2 + 10,PadY2 + 75
endfunction

Εδώ ζητάω απο την DarkBasic να μου φτιάξει ενα κύκλο όπου το κέντρο του θα είναι στο BallX,BallY και η ακτίνα του θα είναι 8 pixels.Επίσης ζωγράφισε μου και δύο κουτάκια.Τα κουτάκια θα έχουν πλάτος 10 pixels και 75 pixels ύψος.Μην περιμένετε να καταλάβετε τον σχεδιασμό σχημάτων στην οθόνη χωρίς να κάτσε τε και να παίξετε ζωγραφίζοντας διάφορα σχήματα σε διάφορες συντεταγμένες.

function update_ball()
inc BallX,BallSpeedX 
        inc BallY,BallSpeedY 
endfunction

Θυμάστε που είπαμε ότι κάθε φορά που θα κάνεις ανανέωση θα μετακινείς την μπάλα 3 pixes στον x και 1 στον y.Αυτό γίνετε εδώ.Το inc προσθέτει στην πρώτη μεταβλητή την μεταβλητή μετά το κόμμα.


function padmove()
if shiftkey()
dec PadY1,3
if PadY1 < 0 then PadY1 = 0
endif

if controlkey()
inc PadY1,3 
if PadY1 > screen height() - 75 then PadY1 = screen height() - 75
endif

if upkey()
dec PadY2,3
if PadY2 < 0 then PadY2 = 0
endif

if downkey()
inc PadY2,3
if PadY2 > screen height() - 75 then PadY2 = screen height() - 75
endif

endfunction

Εδώ γίνετε η κίνηση των δύο μπαρών.Εάν πατήσω shift πηγαίνει πάνω η μπάρα 1.Εάν πατήσω control πάει κάτω.Up και down arrows για την μπάρα 2.Το pong όταν η μπάρα πάει στο πάνω μέρος της οθόνης η στο κάτω,σταματάει η κίνηση της.Αν δεν γράψουμε κώδικα γιαυτό τότε η μπάρες θα συνεχίζουν εκτός οθόνης και ο παίχτης δεν θα μπορεί να τις δει.Καλύπτω και αυτό το ενδεχόμενο λέγοντας ότι άν το y σημείο της μπάρας 1 πάει να γίνει μηδέν τότε κάνε το σημείο μηδέν.Που σημαίνει οτι όσο ο παίχτης θα πατάει για να πάει πρός τα πάνω αμα φτάσεις στην άκρη της οθόνης θα μένεις εκεί, μέχρι να πατήσει για να πάει προς τα κάτω.Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με την κάτω πλευρά της οθόνης και την δεύτερη μπάρα.

function display_score()
  set window title "Player 1: " + str$(PlayerOnePoints) + "  -  " + "Player 2: " + str$(PlayerTwoPoints)
endfunction

Θα γράψουμε το σκόρ με αυτή την function.Όχι όμως στην οθόνη αλλά στην titlebar του προγράμματος.Βέβαια μπορούμε να τα εμφανίσουμε και στο παιχνίδι, αλλά καθαρά για ευκολία θα το κάνουμε έτσι.

function collision_with_walls()
if BallY < 16 or BallY > screen height() - 16
BallSpeedY = BallSpeedY *  - 1
play sound 2
endif
endfunction

Ώρα να τσεκάρουμε τις επαφές.Όταν η μπάλα χτυπάει στην πάνω και κάτω πλευρά της οθόνης θα αλλάζει κατεύθυνση.Και επειδή αυτή η κίνηση γίνετε στο άξονα y πρέπει να αλλάξουμε την BallSpeedY.Ο πολλαπλασιασμός με το -1,αντιστρέφει το πρόσημο ενός αριθμού.Αν λοιπόν αντιστρέψουμε το πρόσημο του BallSpeedY τότε σημαίνει πώς αν η μπάλα πήγαινε προς τα πάνω, μετά θα πάει πρός τα κάτω.Μάλλον το BallSpeedY δέν είναι και το καλύτερο όνομα για την μεταβλητή μιας και δεν δηλώνει ταχύτητα, αλλά κατεύθυνση και ταχύτητα.Αλλά πιστεύω να καταλαβαίνετε τι κάνουμε εδώ.


function collision_with_pads()
  if point(BallX,BallY) >0 
BallSpeedX = BallSpeedX * - 1
play sound 1
  endif
endfunction

Εξετάζουμε τώρα τις επαφές με τις μπάρες.Υπάρχει μια function στο manual της DarkBasic που λέγετε point().Αυτή παίρνει σαν ορίσματα ένα ζευγάρι συντεταγμένων (x,y) και μας επιστρέφει,τον κωδικό του χρώματος που υπάρχει σε αυτό το σημείο.Εάν η point() μας επιστρέψει κάτι άλλο εκτός απο μηδέν( που είναι ο κωδικός του μαύρου χρώματος) σημαίνει ότι κάναμε επαφή με μία μπάρα, μιάς και το χρώμα της είναι άσπρο.Άρα τώρα αντιστρέφουμε την κατεύθυνση του BallSpeedX.

H point() μου δίνει παράξενα αποτελέσματα για το μαύρο.Αντί για μηδέν μου δίνει 4294967295 κάτι που κάνει το if μου να εκτελείτε πάντα και η μπάλα σε κάθε frame να αλλάζει κατεύθυνση.Άν σας τύχει κάτι τέτοιο, δοκιμάστε να βάλετε το if σαν if point(BallX,BallY) = 16777215 .Το 16777215 είναι ο κωδικός του άσπρου χρώματος.

function collision_with_sides()
if BallX < 1 
inc PlayerTwoPoints,1
reset_game()
BallSpeedX = BallSpeedX * -1
wait 2000
endif
if BallX > screen width()-2
inc PlayerOnePoints,1
reset_game()
BallSpeedX = BallSpeedX * -1
wait 2000
endif
endfunction

Εδώ εξετάζουμε τις επαφές με τις κάθετες πλευρές τις οθόνης.Δηλαδή τι γίνετε αν ο παίχτης χάσει την μπάλα και αυτή φτάσει πίσω από την μπάρα.Όπως θα καταλάβατε αυτό σημαίνει οτι έχασε ένα πόντο ο παίχτης που δέν κατάφερε να αποκρούσει την μπάλα.Αν λοιπόν η μπάλα φτάσει στο 1 pixel σημαίνει οτι ο παίχτης 1 δέν κατάφερε να την αποκρούσει, άρα προσθέτουμε ένα πόντο στον παίχτη 2.
Η reset_game() είναι μια function που θα φτιάξουμε πιο κάτω και απλά θα τοποθετεί την μπάλα ξανά στο κέντρο και τις δύο μπάρες στην αρχική τους θέση, έτσι ώστε να αρχίσουμε καινούργιο γύρο.
Η wait 2000, απλά λέει στο πρόγραμμα να σταματήσει για 2 δευτερόλεπτα.Τα δίνουμε σάν millisecond.

Δίνουμε 2 δευτερόλεπτα ώστε να ετοιμαστούν οι παίχτες για τον επόμενο γύρο.

function who_won()
if PlayeronePoints>9 
cls
set text size 70
center text screen width()/2,200,"Player 1 wins!!!"
sync
wait 3000
endif
if PlayerTwoPoints>9
cls
set text size 70
center text screen width()/2,200,"Player 2 wins!!!"
sync
wait 3000
endif
endfunction


Τα πράγματα είναι απλά εδώ.Αν ένας από τους δύο παίχτες ξεπεράσει τους 9 πόντους γράψε οτι νίκησε με μεγάλα γράμματα.

function reset_game()
  BallX = screen width() /2
  BallY = screen height() /2
  PadX1 = 5
  PadY1 = (screen height() / 2)-37
  PadX2 = screen width () - 15
  PadY2 = (screen height() / 2)- 37
endfunction

Και η reset_game() που βάζει την μπάλα και τις μπάρες στην αρχική τους θέση, για να αρχίσουμε καινούργιο γύρο.


Αυτή είναι η δικιά μου έκδοση με λίγο παραπάνω κώδικα για κάποιες εξτρά λειτουργίες όπως το να ρυθμίζει ο παίχτης την ταχύτητα της μπάλας.

 H DarkBasic Pro είναι πλέον δωρεάν οπότε είναι ακόμα πιο εύκολο να αρχίσουμε να προγραμματίζουμε τα πρώτα μας παιχνίδια.Μπορείτε να την κατεβάσετε απο τό http://www.thegamecreators.com/?m=view_product&id=2000&page=free .Υπάρχει μια φανταστική προσφορά για φέτος τα χριστούγεννα.Με 38 ευρό μπορούμε να πάρουμε την DarkBasic και πολλά άλλα εργαλεία που την συνοδεύουν, όλα σε ενα πακέτο.Ελπίζω να προλάβω την προσφορά γιατί πραγματικά συμφέρει.
Περισσότερα ...

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

Pick of the week - Eldy


Λοιπόν, το Eldy είναι ένα πρόγραμμα που προσπαθεί να κάνει την χρήση του υπολογιστή λίγο πιο εύκολη, για τους ανθρώπους που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να μάθουν τα βασικά.Μου άρεσε παρά πολύ μιας και στο παρελθόν, είχα κάνει και γω κάτι παρόμοιο, για να βοηθήσω τον πατέρα μου να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή του.


Η εφαρμογή είναι δωρεάν και υπάρχει σε εκδόσεις για τα τρία γνωστά λειτουργικά συστήματα, καθώς και σε 22 γλώσσες.Φυσικά υπάρχει μετάφραση και στα ελληνικά.

Παρόλο που βασίζετε σε διάφορες μελέτες που έγιναν για την χρήση του υπολογιστή από μεγαλύτερους ανθρώπους, έχει ορισμένες ατέλειες.Αλλά νομίζω οτι τον στόχο του τον πετυχαίνει μιάς και είναι αρκετά εύκολο στην χρήση.

Δέν έχουμε παρά να διαλέξουμε τα ελληνικά απο το μενού.


Πρέπει να φτιάξουμε ένα λογαριασμό για να χρησιμοποιήσουμε το Eldy.


Εδώ είναι το βασικό μενού του Eldy(Πλατεία).


Και ο internet browser.


Εδώ είναι μια υπηρεσία streaming videο, με κάποια κανάλια.Προς το παρών δεν υπάρχει 
κάτι ενδιαφέρον.



Αν νομίζετε οτι χρειάζεστε ένα τέτοιο πρόγραμμα καλό είναι να το τσεκάρετε.Το μόνο σοβαρό αρνητικό που βρήκα, είναι οτι ο browser δεν έχει ένα εύκολο τρόπο ώστε να κάνεις search με μια μηχανή αναζήτησης.Πιστεύω οτι ο Google Chrome είναι πιό εύκολος από αυτόν.Και μίας και ο Chromium είναι και open source,ίσως θα έπρεπε να σκεφτούν να αντικαταστήσουν αυτόν που υπάρχει τώρα

Περισσότερα στο http://eldy.eu/.


Περισσότερα ...

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Operation Payback

Οι επιθέσεις συνεχίζονται και σήμερα στο api.paypal.com, αν και φαίνεται ότι και η ευρώπη άρχισε να έχει μεγαλύτερη συμμετοχή λόγο της διαφοράς στην ώρα.Υπάρχει ένα live feed της google για τις εξελίξεις στο θέμα .


http://tr.uth.v.irtu.al/op.html εδώ είναι ένα online loic, έτσι ώστε αναποφασίσετε να βοηθήσετε να μην κατεβάσετε κάποιο πρόγραμμα.

Μπορείτε να συνδεθείτε απο το irc στους servers που υπάρχουν εδώ http://www.anonops.info/.Μπείτε στο κανάλι #OperationPayback. Μόλις έγινε και ένα ελληνικό κανάλι #greece.

update - 16:50
Αποτέλεσμα τών επιθέσεων είναι να πέσουν κατά 3 βαθμούς οι μετοχές της Mastercard.

update - 20:00
Υπάρχουν φήμες οτι έχουν συλληφθεί 2 άτομα στην ολλανδία για χρήση botnet.Ο ένας 16 χρονών.

update - 21:18
Όλοι οι servers στο irc είναι πεσμένοι.Πλέον δέν υπάρχει συνεννόηση και οι επιθέσεις έχουν μειωθεί. Περιμένουμε να διορθωθεί το πρόβλημα.Τα περισσότερα γνωστά sites, προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο, ότι έγινε επίθεση χωρίς αποτέλεσμα στο amazon.com. Η αλήθεια είναι ότι δεν έγινε ποτέ κάτι τέτοιο.

update - 21:46
To irc είναι πάλι online.

update - 16:51 10/12/10
Μετά απο μία επίθεση στο moneybookers.com και στο www.interpol.int τα πράγματα έχουν ηρεμήσει. H όλη επιχείρηση δείχνει πλέον τα αδύναμα της σημεία. Έλλειψη οργάνωσης και αρκετός κόσμος που δέν έχει ιδέα για το τι πρέπει να κάνει.Απλά κάθονται και πατάνε το κουμπί στέλνοντας επιθέσεις απο εδω και απο εκεί.
Περισσότερα ...

Payback στη visa.(update)

Η ώρα είναι 2:51 και η επίθεση δέν έχει σταματήσει. Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που γίνετε σήμερα.10.000 αριθμοί πιστωτικών mastercard βγήκαν σε κοινή θέα, για να αποδειχθεί οτι το σύστημα δέν είναι και τόσο ασφαλές όσο λένε.Η verified.visa.com δέχεται απανωτά denial of service attacks.To twitter αλλά και το facebook ακύρωσαν τους λογαριασμούς της ομάδας που είναι υπεύθυνη για τις επιθέσεις.

Αυτή την στιγμή, (3:04) πάγωσαν οι συναλλαγές με Visa.




εδώ είναι ενα από τα μηνύματα της Anonymous Operation.


4:30 μετά απο ψήφισμα ο επόμενος στόχος είναι το paypal.

4:50 το paypal έπεσε από την αρχή της επίθεσης.





Αύριο περισσότερα screenshots και το βίντεο με την αρχή της επίθεσης.
Περισσότερα ...

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Payback στη visa.

Αυτή την ώρα γίνετε η μαζική επίθεση στο visa.com. Περισσότερα στο twitter κάτω απο το #payback.Η visa.com έπεσε.

http://pastehtml.com/view/1c8i33u.html
Περισσότερα ...

Google Chrome Event

Έφτασε η ώρα για όσους το περιμέναμε.Δείτε την παρουσίαση στα παρακάτω βίντεο.




Περισσότερα ...

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Pick of the week - Springnote


Εάν κρατάτε σημειώσεις συχνά, θα έχετε σίγουρα ψάξει για κάποιο πρόγραμμα που κάνει αυτή την δουλεία στον υπολογιστή σας.Υπάρχουν δύο μειονεκτήματα σε τέτοιου είδους προγράμματα.Πρώτον δεν είναι χρήσιμα για κάποιον που έχει παραπάνω από ένα λειτουργικό στον υπολογιστή του και δεύτερον, δεν είναι προσβάσιμα από άλλους υπολογιστές ή άλλες παρόμοιες συσκευές.Έτσι λοιπόν σήμερα θα δούμε μια από τις πολλές λύσεις που υπόσχονται να λύσουν αυτά τα προβλήματα.

Το Springnote είναι μια υπηρεσία που αναλαμβάνει να κρατάει τις σημειώσεις μας (2Gb για τόν δωρεάν λογαριασμό).Είναι αρκετά καλό για μεγαλύτερο όγκο σημειώσεων και προσφέρει αρκετές εξειδικευμένες επιλογές.Για παράδειγμα μπορείτε να στίσετε αρχεία για ομάδα, αν εργασία που δουλεύετε, απαιτεί αλλαγές από πολλά άτομα.Μπορείτε να εξάγετε τα έγγραφα σας στο blog σας.Είτε αυτό ανήκει σε άλλη υπηρεσία, είτε στο blog που δημιουργείται απο το Springnote.Η εγγραφή σας στην υπηρεσία είναι δωρεάν όπως είπαμε και γίνετε εύκολα, είτε με open id,είτε με ένα yahoo ή google account.Επίσης υπάρχουν εφαρμογές για iphone και ipod touch, ώστε να μπορείτε να έχετε πρόσβαση στίς σημειώσεις σας από παντού.Σίγουρα με τον καιρό θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα smartphones με αντίστοιχες εφαρμογές.

Άξιο αναφοράς είναι το πόσο εύκολα μπορούμε να αποθηκεύσουμε περιεχόμενα ιστοσελίδων,με φωτογραφίες, τα οποία μεταφέρονται ακριβώς όπως είναι, χωρίς να χάσουν την διάταξή τους ή να εμφανίζετε μόνο το κείμενο, όπως στις περισσότερες υπηρεσίες και προγράμματα αυτού του είδους.

Εδώ είναι ένα κομμάτι απο την αρχική σελίδα του reddit.com, όπως εμφανίζετε στο Sringnote.

Κοιτώντας λοιπόν τις επιλογές που έχουμε για την δωρεάν αποθήκευση σημειώσεων, φαίνεται ότι το Springnote είναι μια από τις πιο καλύτερες επιλογές. 

Περισσότερα ...

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Macbuntu - Mac os x στα Ubuntu.

Το macbuntu είναι ενα open source πρόγραμμα, που μετατρέπει το γραφικό περιβάλλον τού ubuntu σε mac os x. Πολλές προσπάθειες έχουν γίνει κατα καιρούς για να μετατραπούν τα άλλα δύο λειτουργικά (κυρίως τα windows), εμφανισιακά σε mac os x, αλλά μέχρι τώρα κανένα δεν είχε επιτυχία.Τα πράγματα όμως αλλάζουν απο την στιγμή που βγήκε το macbuntu.

To macbuntu είναι ή πιο κοντινή εμπειρία που μπορείτε να έχετε με ενα περιβάλλον mac os x.Τώρα το γιατί θέλετε να έχετε τέτοια εμπειρία αυτό το αφήνω στο γούστο του καθενός.Πάντος αν δέν θέλετε να σπαταλήσετε αρκετά λεφτά για την αγορά ενός mac, και σας αρέσει η όλη αισθητική, τότε δέν χάνετε τίποτα να το δοκιμάσετε.

Αν έχετε ήδη εγκατεστημένα ubuntu ή κάποιο άλλο debian λειτουργικό τότε θα πρέπει να κατεβάσετε το πρόγραμμα.Αν δέν έχετε κάνει εγκατάσταση τότε μπορείτε να κατεβάσετε όλο το λειτουργικό σαν macbuntu.Που σημαίνει οτι είναι ήδη εγκατεστημένο το γραφικό περιβάλλον.Δέν υπάρχει καμία διαφορά στην εγκατάσταση σε σχέση με το ubuntu ή άλλα linux λειτουργικά.

Εκτός λοιπόν απο την εμφάνιση, προσθέτει το docky από την αρχή.Το docky είναι ένα πρόγραμμα που μοιάζει αρκετά με το dock τών mac και είναι αρκετά όμορφο και λειτουργικό.Επίσης υπάρχει και ο κλασσικός φάκελος applications των mac, που μέσα εκεί μπορούμε να βρούμε όλες τις εγκατεστημένες εφαρμογές μας.Βέβαια απο εκεί, στo mac os x, μπορούμε να κάνουμε και απεγκατάσταση προγραμμάτων, κάτι που εδώ δέν γίνετε.
Περισσότερα ...

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Rockmelt, πρώτη ματιά.


Ο Rockmelt είναι ένας social media web browser. Με λίγα λόγια είναι ο chrome (chromium για την ακρίβεια), με κάποιες προσθήκες που αφορούν social networks και rss feeds, όπως facebook,twitter,κλπ κλπ.
Μόλις μου ήρθε η πρόσκληση και τον κατέβασα.Να πώ την αλήθεια όταν βγήκε το πρώτο preview βίντεο, φαίνονταν πολλά υποσχόμενο, αλλά με την εγκατάσταση, θα δείτε ότι παρόμοια εμπειρία, μπορεί να προσφέρουν και άλλα προγράμματα.



Ο Rockmelt γέρνει πάρα πολύ πρός το facebook, κάτι που είναι και λογικό μίας και είναι το πίο γνωστό social network.Σκοπός του προγράμματος είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη και ευκολότερη αλληλεπίδραση με τους φίλους μας.Άν έχετε πολλούς φίλους, μπορείτε να κάνετε ένα ξεκαθάρισμα για το ποιούς θέλετε να παρακολουθείτε μέσω ενός συστήματος "αγαπημένων".

Όλα τα υπόλοιπα  υπάρχουν στην δεξιά μπάρα και τα βλέπετε με μορφή feeds.Μπορείτε να προσθέσετε όλα τα αγαπημένα σας site και να ενημερώνεστε, όπως και σε έναν feed reader.

Η άποψη μου είναι ότι το Rockmelt στοχεύει τους ανθρώπους που κάθονται όλη μέρα στο facebook.Και είναι έξυπνο σαν ιδέα μίας και ο περισσότερος κόσμος εκεί περνάει τον καιρό του τα τελευταία χρόνια.Για τους υπόλοιπους που ασχολούνται με την τεχνολογία, δέν υπάρχει τίποτα το αξιόλογο ώστε να σας πείσει να άλλαξετε πρόγραμμα περιήγησης.
Μείνετε στον chrome η σε όποιον άλλο browser χρησιμοποιείτε.
Περισσότερα ...

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Searchbird

Το searchbird είναι πρόγραμμα για απλές αναζητήσεις σε πολλές μηχανές αναζήτησης.Προς το παρών μπορεί να ψάξει στους παρακάτω τόπους:

Google search
Bing search
Youtube
Facebook
Twitter
Flickr
Wikipedia
Digg
Reddit
The pirate bay
Torrentz.com
Ebay
Imdb
Gigapedia.com
Google maps
Google news(greek)
Metacafe
Engadget
Google images
Amazon
Yahoo answers.

Περισσότεροι θα προστεθούν αργότερα.


Download 
Searchbird 0.1

Περισσότερα ...

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Φθηνό, ασύρματο σετ ποντίκι πληκτρολόγιο.

Περνώντας μια βόλτα από το σουπερ μάρκετ σήμερα, έπεσε το μάτι μου σε ένα σετ ασύρματου πληκτρολογίου και ποντικιού.Δεν είχα σκοπό να αλλάξω τα δικά μου, αλλά τα αγόρασα επειδή ήταν φθηνά και όμορφα στο μάτι. Αν και η μάρκα σίγουρα δεν εμπνέει και μεγάλη εμπιστοσύνη, είπα να ρισκάρω και να τα δοκιμάσω.


Μιλάω για το σετ της Silvercrest DTMS217.Και περιέχει ασύρματο πληκτρολόγιο και ποντίκι,4 μπαταρίες και τον δέκτη.Βγάζω λοιπόν τα δικά μου (ένα πληκτρολόγιο Logitech, και ένα ποντίκι της Microsoft, και αρχίζω να χρησιμοποιώ τα καινούργια, με τον φόβο οτι μάλλον έχω πετάξει 25 ευρώ.
Και τα δύο είναι πραγματικά αξιοπρεπέστατα.Θυμίζουν σε εμφάνιση αντίστοιχα προϊόντα της Apple, και είναι αρκετά λειτουργικά.Το πληκτρολόγιο, προσφέρει κάποιες εξτρά συντομεύσεις για multimedia και για το ίντερνετ.Οι συντομεύσεις μπορούν να προγραμματιστούν,ώστε να τρέχετε τις δικές σας εφαρμογές, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο.
Ο δέκτης βρίσκετε μέσα στο ποντίκι.Θα πρέπει να τον βγάλετε και
να τον τοποθετήσετε σε μια θύρα usb στον υπολογιστή σας.

Το ποντίκι απο την άλλη λειτουργεί στα 800 και 1600 cpi.Αυτό μπορείτε να το αλλάζετε μέσω ενός κουμπιού στο πλάι του ποντικιού.Επίσης στο πλάι θα βρείτε κουμπιά για multimedia και κουμπιά back και forward για το ίντερνετ.Μια εξτρά δυνατότητα για input είναι ότι η scroll wheel μπορεί να κλείνει δεξιά και αριστερά.Επίσης και τα κουμπιά του ποντικιού μπορούν να προγραμματιστούν για άλλες λειτουργιές.
Αν και δέν έχω ξαναγράψει review για hardware, σκέφτηκα ότι ίσως κάποιον ενδιαφέρει αυτή η αγορά. Σίγουρα αν κάνετε βαριά χρήση τόσο του πληκτρολογίου όσο και του ποντικιού, θα πρέπει να προτιμήσετε κάτι άλλο.Αλλά για καθημερινή χρήση, για έναν μέσο χρήστη είναι σίγουρα μια καλή πρόταση.
Θα τό βρείτε στα Lidl, στην τιμή τών 25 ευρώ.
Περισσότερα ...

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Πρόγραμμα για να καθορίζουμε αν μια πιστωτική κάρτα είναι έγκυρη. (Vb.net)

Βρήκα τις προάλλες ένα αλγόριθμο που καθορίζει πότε μια πιστωτική κάρτα είναι έγκυρη.Πρίν αρχίσουμε να σας πώ ότι άλλο είναι μια κάρτα να είναι έγκυρη και άλλο να συνδέεται και σε κάποιο λογαριασμό.Γιαυτό θα πρέπει να ψάξετε σε ένα credit card server γιατί ο παρακάτω κώδικας δέν θα σας βοηθήσει.

Ο αλγόριθμος του Luhn's – όπως λέγετε – προέρχεται απο τον Hans Peter Luhn, επιστήμονα τής IBM. Η διαδικασία δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολή.Ας πούμε οτι έχουμε έναν τυχαίο αριθμό κάρτας 3452 4533 2222 9581. Θα δούμε τώρα αν αυτός ο αριθμός είναι έγκυρος. Πρώτα γράφουμε τα ψηφία αναλυτικά και μετά όσα ψηφία έχουν μονή θέση, τα πολλαπλασιάζουμε με το 2.Δηλαδή το πρώτο ψηφίο το τρίτο και πάει λέγοντας.Στο τρίτο βήμα από όσα ψηφία έχουν πάει στο 10 ή το έχουν ξεπεράσει, αφαιρούμε 9.

1      2      3     4    5    6     7    8   9   10   11  12   13    14  15    16      θέση ψηφίων
3 4 5 2 4 5 3 3 2 2 2 2 9 5 8 1
6 4 10 2 8 5 6 3 4 2 4 2 18 5 16 1
6 4 1 2 8 5 6 3 4 2 4 2 9 5 7 1

Στο τελευταίο βήμα πρέπει να προσθέσουμε όλα τα ψηφία.Αν το αποτέλεσμα διαιρείται ακριβός με το 10, σημαίνει ότι ο αριθμός της κάρτας είναι έγκυρος. Εδώ πρέπει να έχουμε σύνολο 69 που δείχνει ότι δέν διαιρείται ακριβός με το 10, άρα η κάρτα δέν ισχύει.
Άν προσθέσουμε ένα στο τελευταίο ψηφίο, το check digit όπως λέγεται, τότε θα πάρουμε σύνολο 70, που μας δίνει έναν έγκυρο αριθμό κάρτας.
Με λίγα λογία αυτή είναι η διεργασία κάθε φορά, απλά εμείς έχουμε έτοιμο τον κώδικα για το πρόγραμμα μας και έτσι δέν χρειάζεται να μπαίνουμε σε λεπτομέρειες.Ο κώδικας είναι ο παρακάτω.
Private Function ValidateLuhn(ByVal value As String) As Boolean
Dim CheckSum As Integer = 0
Dim DoubleFlag As Boolean = (value.Length Mod 2 = 0)
Dim Digit As Char
Dim DigitValue As Integer
For Each Digit In value
DigitValue = Integer.Parse(Digit)
If DoubleFlag Then
DigitValue *= 2
If DigitValue > 9 Then
DigitValue -= 9
End If
End If
CheckSum += DigitValue
DoubleFlag = Not DoubleFlag
Next
Return (CheckSum Mod 10 = 0)
End Function

Ανάλογα λοιπόν αν η validateLuhn() σας δίνει true η false,θα ξέρετε αν η κάρτα είναι έγκυρη η όχι.
Άν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις κάρτες, τότε αρχίστε από το http://www.merriampark.com/anatomycc.htm
Έχω γράψει και ένα μικρό παράδειγμα που μπορείτε να δείτε πώς δουλεύει ο κώδικας.

Κατεβάστε τον κώδικα του παραδείγματος.
Περισσότερα ...

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Pick of the week - Kodu

Το Kodu είναι ένα ακόμα ενδιαφέρον πρόγραμμα από την Microsoft Research. Στόχος του είναι να μάθει σε παιδία κάθε ηλικίας να προγραμματίζουν παιχνίδια.Απο ότι έχω δεί μέχρι τώρα είναι μακράν το καλύτερο πρόγραμμα για να αρχίσει κάποιος να φτιάχνει παιχνίδια. Στα παιχνίδια, ο προγραμματιστής περιμένει την επιβράβευση του, με το να δεί κάτι όμορφο στην οθόνη. Αυτό όμως με τα κοινά προγράμματα ανάπτυξης παιχνιδιών, δεν έρχεται γρήγορα.Έτσι είναι πολύ εύκολο να τα παρατήσει κάποιος.

Με το Kodu τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.Τόσο ο σχεδιασμός, όσο και ο προγραμματισμός του παιχνιδιού, γίνονται τα ίδια ένα παιχνίδι.Η γλώσσα προγραμματισμού βασίζετε σε εικονίδια, κάτι που αποκτά νόημα όταν θές να προγραμματίσεις μια συμπεριφορά ενός στοιχείου του παιχνιδιού.

“ Έτσι προγραμματίζουμε το Kodu. ”

Το Kodu μπορεί να τρέξει στο pc μας, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.Μπορούμε επίσης να το κατεβάσουμε από το Xbox Live για τήν κονσόλα μας.Όταν τελειώσουμε το δημιούργημά μας, μπορούμε να το μοιραστούμε με άλλους χρήστες Kodu στον κόσμο.

Στα ελάχιστα μειονεκτήματα βάζω το ότι δεν μπορείς να εξάγεις κάποιο εκτελέσιμο με το παιχνίδι σου, έτσι ώστε να το μοιραστείς με ανθρώπους που δέν έχουν το Kodu εγκατεστημένο. Θα μπορούσε επίσης να υπάρχει κάποιος τρόπος να εισάγουμε δικά μας μοντέλα στο πρόγραμμα.Άν και πιστεύω πώς αυτά είναι εκτός του σκοπού του προγράμματος, πραγματικά θα έκαναν περισσότερο κόσμο να ασχοληθεί με το πρόγραμμα.

“ Αυτός είναι ο level editor του προγράμματος. “

Κατεβάστε το Kodu.

Περισσότερα ...

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Metroclock


To Metroclock είναι ένα ρολόι τύπου Hud , για τα Windows.Είναι εμπνευσμένο από αυτό εδώ το πρόγραμμα http://factormystic.net/projects/gadgets/hud-time . Στόχος ήταν να μπορεί να αλλάζει χρώματα, να μπορεί να αλλάζει διαφάνεια και να είναι στα ελληνικά. Χρειάζεται το .net framework 2.0 για να τρέξει. Αυτό σημαίνει ότι αν κάνετε σωστά τις ενημερώσεις, θα  έχετε το .net framework ήδη εγκατεστημένο . Επίσης θα πρέπει να έχετε εγκατεστημένη την γραμματοσειρά Seqoe UI.
To Metroclock θα αρχίσει με τις default τιμές του. Δηλαδή 25% διαφάνεια, και άσπρο χρώμα γραμματοσειράς. Για μπείτε στις ρυθμίσεις θα πρέπει να κάνετε δεξί κλίκ πάνω στην ημέρα ή στην ώρα. Τότε εμφανίζετε το παράθυρο με τις ρυθμίσεις. Από εκεί μπορείτε να αλλάξετε και να αποθηκεύσετε τις επιλογές σας. Για να κλείσετε το πρόγραμμα κάντε την ίδια διαδικασία για να μπείτε στις ρυθμίσεις και μετά επιλέξτε «τερματισμός προγράμματος.
Ο κώδικας του προγράμματος υπάρχει στον ίδιο φάκελο με το εκτελέσιμο αρχείο. Για να επεξεργαστείτε τον κώδικα θα πρέπει να έχετε το visual studio 2008 ή νεότερο




(update)
Μια μικρή αναβάθμιση στο πρόγραμμα έτσι ώστε να δείχνει την θερμοκρασία απο την πόλη μας. Μπορούμε να αναζητήσουμε την πόλη μας, γράφοντας το ονομά της στα αγγλικά. Αναζητήστε πληροφορίες για το google weather api, αν δεν μπορείτε να βρείτε την πόλη σας.

Με διπλό κλίκ πάνω στην ώρα η στην ημέρα του προγράμματος, εμφανίζουμε τις ρυθμίσεις. Απο εκεί διαλέγουμε την πόλη μας, αν υπάρχει στο μενού ή γράφουμε το όνομα της δικής μας. Για να δείτε τις αλλαγές πατήστε αποθήκευση.


Download Metroclock 0.1
Download Metroclock 0.2




Περισσότερα ...

Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Desktop linux sucks.Μία ενδιαφέρουσα ομιλία γύρω από το linux.

Τυχαία βρήκα χθές και παρακολούθησα το παρακάτω βίντεο.Για πρώτη φορά βλέπω έναν άνθρωπο που χρησιμοποιεί linux, να έχει τέτοια επιχειρήματα και να παραδέχεται πώς το λειτουργικό είναι ίσως και κατώτερο από τα windows του 95.Είναι κάτι που όλοι οι μή πωρωμένοι το βλέπουν, αλλά με μια τέτοια δήλωση σίγουρα θα έρθεις αντιμέτωπος με όλους αυτούς τους ηλίθιους οπαδούς που πιστεύουν οτι το linux είναι μόνο για μια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων με υψηλό IQ και άλλων ιδιαίτερων προσόντων.

Μην με παρεξηγήσετε.Το γουστάρω το λίνουξ.Ξεκινώντας απο τα mandrake 7.0, κάθε τόσο έκανα dual boot με καινούργιες εκδόσεις λίνουξ με σκοπό να τα χρησιμοποιώ.Η αλήθεια είναι οτι ποτέ δέν κατάφερα να τα κρατήσω παραπάνω από ένα μήνα γιατί πάντα έλειπε κάτι.Drivers,προγράμματα που ήθελα και δεν υπήρχαν, παιχνίδια κλπ κλπ.Τώρα τελευταία βρίσκω τον εαυτό μου να περνάει περισσότερο χρόνο στα ubuntu, παρά στα windows 7.Αλλά και πάλι μου λείπουν αρκετά πράγματα.

Τό ίντερνετ είναι γεμάτο από φόρουμς με άτομα που θα σας πούνε ότι το λίνουξ είναι το καλύτερο λειτουργικό σύστημα μπλα μπλα μπλα. Άν θέλετε να μάθετε την αλήθεια από έναν άνθρωπο που ασχολείται με το λειτουργικό, τότε δείτε την παρακάτω ομιλία.Μακάρι έστω και τα μισά πράγματα που προτείνει να γίνουν κάποια στιγμή πραγματικότητα.

Desktop linux sucks,and what we can do about it
Περισσότερα ...

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Πώς να φτιάξουμε την ανάλυση τής οθόνης σε μια linux διανομή.

Ένα κλασσικό πρόβλημα στις διανομές linux είναι η απουσία τών drivers για πολλές συσκευές. Ειδικά όταν μιλάμε για βασικές συσκευές όπως μόνιτορ και κάρτες γραφικών, μπορούμε να φτάσουμε σε σημείο ώστε να μην μπορούμε να δουλέψουμε με το καινούργιο μας λειτουργικό. Παρακάτω θα δούμε ένα γρήγορο για κατόχους lg l222ws μόνιτορ. Μπορείτε φυσικά να το εφαρμόσετε και σε άλλα μόνιτορ, αν το λειτουργικό δεν μπορεί να αναγνωρίσει την οθόνη σας.

Αφού βάλετε τους drivers τής οθόνης (για το ubuntu σύστημα | διαχείριση συστήματος | οδηγοί υλικού) και παρατηρήσετε ότι ή ανάλυση μένει στα 640x480, τότε κάνουμε το παρακάτω:

Πηγαίνετε στην σελίδα της εταιρίας που κατασκεύασε το μόνιτορ σας και βρείτε τις τιμές για horizontal sync και vertical refresh.Οι τιμές για το συγκεκριμένο μόνιτορ είναι

H 30,0 – 83,0 και V 56-75.

Στην συνέχεια πρέπει να αλλάξουμε αυτές τις τιμές από το αρχείο xorg.conf. Το αρχείο βρίσκετε στο /etc/X11/ και θα πρέπει να έχουμε δικαιώματα root για να μπορέσουμε να το αλλάξουμε.

Ανοίξτε μια κονσόλα και γράψτε sudo gedit. Θα εμφανιστεί ένας κειμενογράφος και απο εκεί μπορείτε να πατήσετε άνοιγμα, να πάτε στον φάκελο /etc/X11/ και να ανοίξετε το xorg.conf .




Κατεβείτε στο “ Section “Monitor” “ και αλλάξτε τις τιμές HorizSync και VertRefresh με τις τιμές για το δικό σας μόνιτορ. Σώστε το αρχείο και βγείτε. Τώρα μπορείτε απο το πρόγραμμα διαχείρισης της κάρτας γραφικών, να αλλάξετε την ανάλυση σας στην native που υποστηρίζει το μόνιτορ σας.

Περισσότερα ...

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Τρόποι για να αυξήσουμε την απόδοση του υπολογιστή μας.

Θα δούμε παρακάτω κάποιους –οχι και τόσο γνωστούς- τρόπους για να αυξήσουμε την απόδοση του υπολογιστή μας.Προφανώς όλοι θα γνωρίζετε για το defrag.Είτε επειδή ασχολείστε με τους υπολογιστές, είτε επειδή σας το έμαθε κάποιος γνωστός.

Η αλήθεια είναι οτι υπάρχουν ακόμη κάποιες ενέργειες που θα κάνουν τον υπολογιστή μας πιό γρήγορο και λειτουργικό.

Το αμέσως επόμενο βήμα για έναν άνθρωπο που θέλει να φτιάξει την απόδοση του υπολογιστή του είναι το msconfig.Το msconfig είναι ένα πρόγραμμα με διάφορες ρυθμίσεις για το λειτουργικό μας σύστημα.Μας ενδιαφέρει η καρτέλα startup.Απο εκεί μπορούμε να καταργήσουμε όποια εφαρμογή δεν θέλουμε να τρέξει κατα την διάρκεια εκκίνησης του λειτουργικού μας συστήματος.Αν νομίζετε οτι δεν θα τα καταφέρετε, υπάρχουν προγράμματα που σας βοηθάνε σε αυτή την δουλεία.Αν πάλι θέλετε να δοκιμάσετε, πηγαίνετε start | run | και γράψτε msconfig.

Η επόμενη πρόταση αφορά το σύστημα indexing που έχουν τα windows και μας βοηθάνε στο να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα στις αναζητήσεις φακέλων ή αρχείων.Αν δέν χρησιμοποιείτε την εύρεση τόσο συχνά, τότε καλό είναι να απενεργοποιήσετε αυτή την λειτουργία μίας και τρώει αρκετούς πόρους συστήματος.Το κάνουμε κάνοντας κλίκ στο δίσκο C: και πηγαίνοντας ιδιότητες.Εκεί υπάρχει μια επιλογή “Allow Indexing Service to index this disk for fast file searching” .Αυτή πρέπει να την ξετσεκάρουμε. Επίσης πρέπει να συμπεριλάβουμε όλα τα αρχεία και έτσι επιλέγουμε “C: subfolders and files”. Κάποια αρχεία θα είναι ανοιχτά και έτσι θα βγάλει κάποιο error.Όπότε συνεχίστε με ignore all. Μετά την επανεκκίνηση θα δείτε σημαντική διαφορά στην ταχύτητα του λειτουργικού σας.

Πρίν φύγουμε απο αυτή την πρόταση να σας τονίσω οτι ακόμα θα μπορείτε να αναζητάτε αρχεία.Απλά ο χρόνος εμφάνισης αποτελεσμάτων θα είναι μεγαλύτερος απο πριν.

Αν σας αρέσουν τα fonts φροντίστε να τα περιορίσετε σε ενα λογικό αριθμό στον υπολογιστή σας.Μπορείτε για παράδειγμα να έχετε μέχρι 500 fonts, αλλά μήν βρείτε μια συλλογή με 10000 fonts-όπως συνηθίζετε στο ίντερνετ- και τα πετάξετε όλα στον φάκελο.

Το επόμενο είναι πολυ χρήσιμο ιδιαίτερα για τα windows xp.Σίγουρα θα σας έχει συμβεί να κρασάρει ενα παράθυρο του windows explorer και αυτό να σταματάει όλο το λειτουργικό μέχρι να ξαναρχίσει πάλι ο explorer.exe .Μπορούμε να το διορθώσουμε αυτό.Από ένα παράθυρο του windows explorer πηγαίνετε tools | folder options και στο view tab.Εκεί τσεκάρετε την επιλογή "Launch folder windows in a separate process" και κάντε μια επανεκκίνηση.

Τα partition στον δίσκο φαίνεται ότι κάνουν μεγαλύτερο κακό απο ότι καλό.Οπότε να ξέρετε ότι μπορούν να επιβραδύνουν το σύστημα αρκετά.Καλύτερα να κρατάτε τα αρχεία σας κάπου εξωτερικά και να έχετε ολόκληρο τον δίσκο σε ένα partition.

Αδειάστε τον κατάλογο prefetch.Ο κατάλογος c:/windows/prefetch περιέχει κάποια αρχεία που χρησιμοποιούνται για την γρήγορη εκκίνηση προγραμμάτων.Ενώ υποθετικά αυτό είναι καλό για την ταχύτητα του υπολογιστή μας, μετά απο κάποιο καιρό μαζεύονται εκεί αρχεία απο προγράμματα που έχουμε σβήσει προ πολλού απο τον υπολογιστή μας.Έτσι το σύστημα αργεί πλέον περισσότερο φορτώνοντας στην μνήμη διάφορα απο αυτά,χωρίς καμία χρησιμότητα.Καλό θα ήταν μιά φορά το εξάμηνο να σβήνετε όλα τα prefetch αρχεία ( τα αρχεία με την κατάληξη .pf) .Θα πρέπει να μπορείτε να δείτε κρυφά αρχεία στον υπολογιστή σας, οπότε καλό είναι να ενεργοποιήσετε την επιλογή αυτή απο το folder option του windows explorer.

Προς το παρών αυτά σε συνδυασμό με όσα γνωρίζετε ήδη είναι αρκετά για να κρατήσουν το σύστημα μας σε μια καλή απόδοση.

Περισσότερα ...

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Minecraft – Ένα παιχνίδι 30 mb που κατέκτησε τον κόσμο.

Η περίπτωση του minecraft είναι μάλλον μοναδική στο χώρο των παιχνιδιών.Είναι ένα παιχνίδι των 30 mb περίπου,φτιαγμένο απο ένα άτομο, με απαίσια γραφικά και είναι ακόμα σε alpha στάδιο ανάπτυξης.Σε σύγκριση με ένα μέσο παιχνίδι, εύκολα μπορούμε να πούμε ότι δεν θα μπορούσε να έχει καμία τύχη.Παρόλα αυτά κατάφερε να γράψει την δικιά του ιστορία πριν ακόμα μπει σε beta έκδοση.

Το minecraft είναι ένα παιχνίδι κατασκευών με αρκετά adventure στοιχεία.Ξεκινάμε σε ένα μέρος του χάρτη και προσπαθούμε να μαζέψουμε τα κατάλληλα υλικά έτσι ώστε να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε τα πρώτα εργαλεία μας.

Η πρώτη μέρα είναι αρκετά σημαντική στο παιχνίδι γιατί καθώς νυχτώνει αρχίζουν και εμφανίζονται διάφορα “τερατάκια”, που το μόνο που θέλουν είναι να μας εξαφανίσουν.Οπότε σαν πρώτη μας δουλεία στην αρχή του παιχνιδιού, είναι να κατασκευάσουμε ένα πρόχειρο καταφύγιο, που θα μας επιτρέψει να βγάλουμε την νύχτα με ασφάλεια.

Οποιοδήποτε υλικό βρίσκουμε στο παιχνίδι μπορεί να συνδυαστεί με άλλα υλικά και να μας δώσει χρήσιμα πράγματα για κατασκευές, όπλα,ρούχα ή τροφή.Οι συνδυασμοί είναι κάτι που καλύτερα να μάθετε πριν παίξετε το παιχνίδι, γιατί ο πειραματισμός απαιτεί πολύ χρόνο και μερικές φορές είναι εκνευριστικός.

Αν περάσετε κάποιες μέρες στο παιχνίδι, τότε είμαι σίγουρος οτι θα εθιστείτε αρκετά. Πάντα θα υπάρχει κάτι που θα θέλετε να φτιάξετε ακόμα.

Πρίν αρχίσετε τις περιπέτειες σας υπάρχουν κάποιες τοποθεσίες που πρέπει να επισκεφτείτε.

www.minecraft.net είναι η σελίδα του παιχνιδιού.
http://minecraftwiki.net/wiki/Main_Page είναι το wiki με αρκετή βοήθεια ιδιαίτερα στους συνδυασμούς των υλικών.
http://www.youtube.com/watch?v=ANgI2o_Jinc και εδώ είναι ένα βίντεο με τα βασικά του παιχνιδιού.

“ Μη με κοιτάς καθόλου, πεινάω “

Περισσότερα ...

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Pick of the week – KDE Mover-Sizer

Όνομα:Kde Mover-Sizer          url:Kde Mover-Sizer 

Tο πρόγραμμα που θα δούμε σήμερα θα το εκτιμήσετε περισσότερο αν έχετε κάποιο netbook.Το πρόβλημα με τα netbooks και την μικρή οθόνη τους, είναι οτι αρκετές φορές κάποια παράθυρα δέν εμφανίζονται ολόκληρα.Και αυτό γιατί πολύ απλά δέν εχουν σχεδιαστεί τα προγράμματα για τέτοιες αναλύσεις.Ειδικά το πρόβλημα υπάρχει σε όσες φόρμες είναι απλά toolboxes και δέν έχουν επιλογές για μεγιστοποίηση.Τίς συναντάμε συνήθως σε ρυθμίσεις προγραμμάτων.

Το KDE mover-sizer λύνει αυτό το πρόβλημα.Μπορούμε να κάνουμε κλίκ + alt οπουδήποτε στο παράθυρο και να το μετακινήσουμε όπου θέλουμε.Και σάν δεύτερη λειτουργία με δεξί κλίκ + alt οπουδήποτε, μπορούμε να κάνουμε resize το παράθυρο.

Το πρόγραμμα είναι δωρεάν και δέν βαραίνει το σύστημα.Επίσης δεν απαιτεί καμία εγκατάσταση για να τρέξει.Και είναι και η μόνη λύση αν θέλετε να δουλέψετε με φόρμες που ξεπερνάνε την ανάλυση της οθόνης σας.

Περισσότερα ...

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Pick of the week – F.lux

Όνομα: F.lux          Url:http://www.stereopsis.com/flux/

Αν κάθεστε με τις ώρες στον υπολογιστή, είτε γιατί δουλεύετε, είτε γιατί απλά είναι το χόμπυ σας, το παρακάτω πρόγραμμα μάλλον θα σας φανεί ως θείο δώρο.

To F.lux είναι ένα πρόγραμμα που ανάλογα με την ώρα της ημέρας ρυθμίζει την φωτεινότητα αλλά και το χρώμα της οθόνης μας.Έτσι τα χρώματα είναι “ζεστά” το βράδι και έντονα την ημέρα.Το ίδιο ισχύει και για την φωτεινότητα, όπου ρυθμίζεται ανάλογα με την ώρα.Κατεβάστε το λοιπόν δωρεάν από το παραπάνω λίνκ και αφήστε το να φροντίζει για τα μάτια σας.

Περισσότερα ...

Κυριακή 15 Αυγούστου 2010

Hello world εφαρμογή για iphone/ipod touch.

Θα φτιάξουμε την πρώτη μας εφαρμογή για iphone/ipod touch.Θα είναι το κλασσικό “hello world” πρόγραμμα που θα έχετε δεί αν έχετε μάθει έστω και μία γλώσσα προγραμματισμού.

Αν έχετε ενδιαφερθεί για να φτιάξετε μια εφαρμογή για το iphone, θα έχετε δεί πόσο δύσκολα έχει κάνει τα πράγματα η apple, για τους προγραμματιστές.Παλιότερα αγοράζαμε έναν υπολογιστή ή ένα κινητό με windows mobile και είχαμε κάθε δικαίωμα να παίξουμε και να προγραμματίσουμε χωρίς να ρωτήσουμε κανένα.

Της apple δέν της αρέσει αυτό.Οπότε ζητάει 99 δολάρια τον χρόνο για να μπορούμε να κάνουμε αυτή την δουλεία.Αν θές να ασχοληθείς επαγγελματικά και να φτιάχνεις εμπορικές εφαρμογές δέν είναι κάτι τόσο κακό.Αλλά και πάλι φανταστείτε τον bill gates να έλεγε, όταν τα windows είχαν πιάσει για τα καλά, θα μου δίνετε 99 δολάρια το χρόνο για να πουλάτε τις εφαρμογές σας στο σύστημα μου. Υπάρχει περίπτωση σήμερα να υπήρχαν τα windows και με την μορφή και την ελευθερία που έχουν; Μάλλον όχι.

Με λίγα λόγια λοιπόν δέν μπορώ να φτιάξω μία εφαρμογή μόνο για μένα.Θέλω άδεια για την μεταφέρω απλά στην συσκευή μου.Άν ακόμα δέν έχετε ξενερώσει με όλη αυτή την ηλιθιότητα συνεχίστε να διαβάζετε.

Η apple κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα.Θέλει μόνο στους υπολογιστές της και με τα δικά της εργαλεία να φτιάξουμε την εφαρμογή. Ξέρετε με αυτούς τους φθηνούς υπολογιστές που θές δύο μηνιάτικα για να πάρεις μια οθόνη 20 ιντσών και έναν μέτριο επεξεργαστή.Οπότε αν θέλετε να παραμείνετε νόμιμοι, ξεχάστε τα ωραία σας windows 7 και τον καινούργιο υπολογιστή σας που τρέχει το crysis στα 7000x4000 με 1000 frames το δευτερόλεπτο

Ακόμα ψήνεστε για ένα ωραίο ipod touch;

Ευτυχώς υπάρχει λύση για να παίξουμε ανενόχλητοι με την συσκευή μας.Μπορούμε μέσα απο τα windows να προγραμματίσουμε εφαρμογές με την βοήθεια του Adobe Flash CS5.To Adobe Flash CS5 μπορεί να παράγει native εφαρμογές για το ΙOS. Όπότε πάμε να κάνουμε την πρώτη μας εφαρμογή.

Ανοίγουμε το Adobe Flash CS5 και πάμε να διαλέξουμε την μορφή της καινούριας εφαρμογής από το File.

Όπως βλέπετε το πρόγραμμα έχει φτιάξει τήν βάση της εφαρμογής με την ανάλυση της συσκευής μας και περιμένει να τις προσθέσουμε πράγματα.

Εμείς θέλουμε ένα απλό textbox που να λέει “hello world”. Είναι απλό να το βάλετε.

Στήν συνέχεια πρέπει να κάνουμε publish το πρόγραμμα μας.Πρίν όμως πρέπει να δηλώσουμε την άδεια developer που έχουμε από την apple.Όχι όχι δέν θα πληρώσουμε 99 δολάρια.Θα βρούμε μια πλαστή άδεια που με αυτή θα μπορούμε να τρέξουμε την εφαρμογή μας στην δίκια μας συσκευή τουλάχιστον.

Πάρτε λοιπόν αυτό το αρχείο και δηλώστε το στο deployment και είστε έτοιμοι να αντιγράψετε την εφαρμογή από τον υπολογιστή σας, στο itunes.

Στο itunes.

Και στο ipod, έτοιμο να τρέξει.

Και αυτό ήταν για την πρώτη μας εφαρμογή σε iphone/ipod touch.Απο δώ και πέρα είναι στο χέρι μας να μάθουμε το flash cs 5 και να φτιάξουμε κάτι καλύτερο.

Περισσότερα ...
 

Copyright © panosdk Design by BTDesigner | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger